dokumenthantering

Hej

Jag är intresserad av ett dokumenthanteringssystem..dvs ett sätt att lagra t.ex word dokument i t.ex en databas med möjlighet att göra fritext sökning (ungefär som lotus domino). Jag har tittat på olika CMS men dom verkar mest lämpade för att hantera innehåll på webbsidor. Nu undrar jag om det finns någon som har tips på system som man kan titta på (opensource naturligtvis).

Det vore utmärkt om man via php och webbläsaren kunde starta t.ex word,,skriva dokumentet, sedan sparas det direkt i t.ex en databas. Nu kanske det här är för avancerat för opensource osv men man kan alltid hoppas. Kalender, kundregister och sådana saker verkar det inte vara några större problem att åstadkomma men dokumenthantering verkar vara problemet. Borde kanske tillägga att jag tycker inte att det är en bra lösning där man först skapar dokumentet och sparar ner det på hårddisken för att sedan "ladda upp" det i en databas. Risken är att folk inte gör det, utan helst ska dokumentet automatiskt registreras i databasen.

Som sagt jag kanske har för stora förväntningar men det vore intressant att höra om det finns några uppslag till intressanta lösningar.

Thomas