Re: GeForce 4 under Debian

On Thu, 2003-04-10 at 23:54, Love Hansson wrote:
> Tack för svaret!

> Tja, jag tänkte, vad 17, det är väl lika bra att köra hardcore från början, så
> kanske jag lär mig nåt på vägen... ;)

Man lär sig alltid något, men det kan ju vara bra att bekant sig med
systemet innan man lägger in terrängväxeln och ger sin i i trollskogen.
;-))

> Jag gjorde exakt vad du föreslog i (1) ovan. Men när jag, efter att ha
> installerat alltihop, kör modprobe, hittar den fortfarande inte den NVdriver
> som åsyftas på nVidia-tutorialen (konstig böjning) du gav mig. Den finns inte
> i systemet öht.
>
> Inte heller funkar modprobe nvidia eller nåt liknande. Nån aning om vad som
> kan ha gått snett?

Hmm, när du kör nvidia:s make så ska den slänga in modulen direkt i
kärnan... Sen efter det ska det funka med modprobe.

Vad säger din dator?

	/Daniel

--
File not found. Should I fake it (y/n)?