GeForce 4 under Debian

Hej

Jag är helt ny på Debian och Linux över huvud taget, så det finns rätt mycket
jag inte vet och fattar. Ifall det här är fel lista för newbie-frågor så får
ni gärna tala om vart jag ska vända mig istället.

Hur som helst så vill inte nVidias drivrutinsinstallerare köra under Debian
(kör unstable). Efter en del meckande lyckas jag ta reda på att det
*förmodligen* beror på att min version av gcc är för ny, dvs. inte samma som
kompilerade min kärna. Lyckades ta reda på att den ville att den skulle va
2.95.4 men att jag har 3.2.3. Jag verkar ha 2.95 installerad, eller
åtminstone antyder apt-get det, men systemet ser uppenbarligen bara 3.2.3.
Nån som vet vad göra?

mvh
Love Hansson