Re: Emacs-fråga

On Tue, Apr 08, 2003 at 11:31:55PM +0200, Daniel Sundberg wrote:

> Så här mycket har jag spekulerat själv och därav mailet till listan...
>
> Dock så tycker jag nog att det skulle vara värt ansträngningen, i alla
> fall om jag kunde lisp. Tänk bara på all tid man skulle spara om man
> slapp C-x-b-[bokstav]-tab-[bokstav]-tab osv....:-) Det är främst detta
> som gör att jag inte använder emacs till programmering.

Jag tycker själv att emacs sätt är rätt bra.  Jag skulle aldrig hålla
reda på vilken siffra som var till vilken fil, så att skriva de två
första bokstäverna är enklare för mig.  Oftast växlar man ju också
mellan två buffrar, och då räcker det ju med enter.

För någon som kan emacs-lisp borde det inte vara så svårt att mappa
Alt-1 till

    (gå-till-buffert (ta-element-nr 1 (sortera bufferlista)))

eller något sådant.

--
                                                Niklas