Re: CD-brännare - Vi måste göra något åt det här!

On Thu, Feb 20, 2003 at 09:41:37AM +0100, Fredrik Persson wrote:

> Vadan din tveksamhet?
>
> En standarddator från valfri hemelektronikkedja idag innehåller en IDE-disk
> och en CD-brännare. (Möjligen en DVD-brännare till och med.) Varför inte låta
> detta vara default?

Jag håller med. Det borde vara default. Jag vill ha lika enkel
hårdvarukonfiguration i Debian som i Knoppix.

Sen är det ju ingenting som säger att det inte kan vara en
konfigurationsfil där det går att ändra standardvärdena.

Förresten har jag också för mig att discover i varje fall gör en del
av arbetet med att fixa så att man får SCSI-emulering, men jag är inte
säker.

--
                                                Niklas