Re: CD-brännare - Vi måste göra något = 3D E5t det här!

> För att svara på frågan; jag kör inga produktionsburkar alls. (Varför
ska
> man
> prompt ha SCSI-brännare i produktionsburkar?)
stabilt.. säkert.. pålitlig genomarbetad teknologi

jag har 6 brännare hemma.. varav 4 är scsi och den ena idebrännaren fick
jag precis med hempc:n.. nu är inte scsibrännarna de senaste men att
bränna sönder skivor pga för långsam throughput lär inte hända iaf..
att det finns fler idebrännare att välja mellan  är ganska enkelt, de är
billigare att tillverka och lättare att sälja till den stora massan.. det
betyder inte att dom behöver vara bättre..

> Nä, kanske inte. Men tror vi på att IDE-brännarna är i klar majoritet?
Och
> (ledsen att jag upprepar mig) att det vore en bra idé att låta debians
installationsprogram känna av att det sitter en CD-brännare i datorn
(IDE)
> och konfigurera systemet så att denna går att använda direkt?

Jag är lite tveksam.. men tycker däremot att det skulle vara smidigt att
lösa genom ett litet paket eller alternativ som låter dig välja detta..
antingen sätta upp ett paket som heter ide-cdr eller sköta det med options
för cdrecord

//Daniel