Re2: Uppdatering av massa maskiner...

FAI verkar mer för initialinstallationen, jag hittade inget om uppgraderingar. Men annars borde det väl funka bra att:

1. Fixa, med rsahost eller authorized_keys (eller ni kanske kan det redan med kerberos?), så du automatiskt kan logga in som root på alla burkarna.

2. Sätt alla burkars messagelevel eller vad det heter till aplågt, så inte dpkg blir avbruten med fåniga frågor. Sätt också nån apt-get-variabel så den inte frågar "vill du ladda ner nu?".

3. for i in $allhosts; do ssh $i bash -c 'dselect update && apt-get upgrade && apt-get autoclean'; done;

    /Clacke

PS
   Jag blev så nyfiken på vad FAI var, så jag tog reda på det själv istället. ;-)
DS