Uppgradering av kärna med mdutils vs raidtools2

Hej Debianer!

Finns det nåt enkelt sätt att byta från kärna 2.2.x till 2.4.x och
bibehålla sina md-device. API:et har ändrats så man måste köra raidtools2
för den nya kärnan. Nån som stött på samma strul?

Jag har löst det "för hand" på en burk men det känns som att jag inte
borde vara först att göra detta. Det var rätt struligt att göra på mitt
sätt (symlänkar till en stor partition och annat äckel för att skapa om
filsystemet som fsck inte gillade längre).

Mvh /Anders
--
http://faldor.mine.nu/~anders/                     +46 (0)8 733 31 46
anders@umunet.org  www.umunet.org -- because uucp is becoming extinct