Re: Uppdatering av massa maskiner...

Daniel Swärd skrev:

> Om jag har ett hundratal Debianmaskiner och vill antingen uppdatera, ta
> bort programvara eller installera nytt på dom. Är det FAI jag bör
> använda eller finns det nån annan trevlig lösning?
>
> Är det förresten nån som har nån bra idé om integration mot ett
> NDS-träd? Jag kommer antagligen bli tvingad att fixa nåt sånt...

Novell eDirectory for Linux.

Novell skriver.
If you have NetWare 5.1, NetWare 6, Novell eDirectory 8.6.1, or you have
upgradeprotection on NDS®, the upgrade to Novell eDirectory 8.6.2 is available
for free for use in production environments.

Har själv inte kört den, provade en tidigare variant för nåt år sedan.och det
rullade bra.

MVH
/KarlB