Re: woody release kommer snart...

Peter Karlsson wrote:
> Daniel Mose:
>
> Så trevligt! Huvudskälet till att jag har översatt programmen till
> svenska är annars för att jag själv gillar att ha program som pratar
> svenska, och eftersom ingen annan översatt programmen och webbsidorna
> tyckte jag det var lika bra att jag gjorde det :)

Jo jag har använt redhat hittills, och visserligen pratar en del av programmen
hyfsat bra svenska (inte alla dock) men manualerna och infofilerna är allihop
på engelska.

Jag fick "svenskspråkiga" Howtos med när jag installerade Redhat 6,
men det gick inte att fatta nånting av det som stod i dom.

( En del av de engelska HOWTOsarna är ju inga underverk i pedagogik direkt,
men jag föredrog ändå att läsa originalen.)

Eftersom du har Översatt alla Svenska Debian.org-sidorna så kanske du har ett
hum om vart man kan ladda hem debian.org:s hela svensköversatta Hemsida
(med länkar, bilder, mm) som en tar.gz-fil eller tar.bz2 ?

( Möjligtvis bortsett från Download-sidorna, ftp-träd och liknande.)
Det är skönt att slippa gå ut på nätet varje gång man ska slå upp nåt på
debian.

Vänligen
Daniel