Re: woody release kommer snart...

Daniel Mose:

> Eftersom du har Översatt alla Svenska Debian.org-sidorna så kanske du har ett
> hum om vart man kan ladda hem debian.org:s hela svensköversatta Hemsida
> (med länkar, bilder, mm) som en tar.gz-fil eller tar.bz2 ?

Hemsidan är ju inte så svår att hämta hem, det är väl värre om du vill
ha hela webbplatsen.

Det finns ett skript som heter i18nwwwfix.pl som är avsett att göra
just det, att hämta hela webbplatsen på ett språk, t.ex för att lägga
ned på en cd. Du hittar det i cvs-trädet för webbsidorna,
<URL:http://cvs.debian.org/webwml/i18nwwwfix.pl?cvsroot=webwml>.

Du kan även testa att göra som jag gör, hämta hem källkoden och skapa
en lokal webbplats (kräver egen webbserver). Läs mer på
<URL:http://www.debian.org/devel/website/desc>.

Och från att ha hela webwml-modulen uthämtad lokalt för att göra en
lokal kopia är förstås inte steget långt till att hjälpa till med
översättningen :)

--
\\//
Peter - I do not read or respond to mail with HTML attachments.