Re: Vart hittar man full CD distro av Woody?

Fredrik Jonson wrote:
> dock bara tre cdskivor per plattform, det blir väl sex om du ska ha
> källkoden + i386, var har du fått siffran åtta ifrån?

Jag frågade samma fråga på debian-user och det var nån som skickade in
n prislista från en australiensisk debian-försäljare. Han sålde helt
tydligt Woody i 8-pack.

> Kolla in http://www.debian.org/CD/vendors/ där finns leverantörer av
> debianskivor, de flesta tar runt hundralappen för 3 skivor (end. i386).

Det var ju inte så värst mycket pengar iofs.

Jag har funderat lite smått (väldigt lite)  på att skaffa några gamla
brännare, köra upp ett lager och annonsera ut. Ta ca 300 för ett fullpack och
skicka in del av vinsten till behövande debian-utvecklare.
Jag tror faktiskt att det är många som är rätt så nyfikna på debian.

Har själv oxå lite linux open source rel. ideer på g som jag tycker att
det skulle va kul att bas-finansiera på nåt sätt.
> Annars är det kanske någon på listan som kan tänka sig att bränna
> några skivor åt dig om du frågar?

Jo det är klart att om man hittar nån som bor på rätt håll så...
Jag pröjsar gärna marknadspris, eller t om mer om jag vet att pengarna till
viss del går tillbaka till utvecklingen av Debian.

Så du som är debianutvecklare och känner dig fattig, men har brännare:
kontakta mig gärna ;)

> Personligen så har jag inget emot lite generella diskussioner sålänge
> de på något sätt berör antingen linux, fri- eller öppen källkodsprogramvara.

Jo det gör det som jag vill småprata om i a f. men jag håller på att försöka
ta rätt på om det finns epostlistor där såna diskussioner pågår oxå, och
gärna då specifikt gentemot vissa ämnen inom open source. Det har dock
visat sig vara klurigt än så länge. Det kan ju vara så att jag har lite udda
ideer förstås.

Tack och  hälsningar Daniel.