Re: Vart hittar man full CD distro av Woody?

On Sat, 20 Jul 2002, Daniel Mose wrote:

> När jag ändå postar här så kanske jag kan fråga vart man hittar
> Färdigbrända Woody-Debian-Cd:s (sisådär 8 stycken) och helst
> i närheten av Oskarshamn småland ??? Vad får man pröjsa för sånt ?

Jag vet inte hur det är med cd-brännare i småland men ska du ha åtta
skivor så är det nog ditt enda alternativ. Såvitt jag förstår är det
dock bara tre cdskivor per plattform, det blir väl sex om du ska ha
källkoden + i386, var har du fått siffran åtta ifrån?

Kolla in http://www.debian.org/CD/vendors/ där finns leverantörer av
debianskivor, de flesta tar runt hundralappen för 3 skivor (end. i386).

Annars är det kanske någon på listan som kan tänka sig att bränna
några skivor åt dig om du frågar?

> Vill byta bort min redhat -usch!

Såja, det är inte så hemskt. Det är många som börjat med redhat och
sedan bytat till debian. Det är inget att skämmas över. =)

> Jo förresten: 1sak till: Är allmännare diskussioner tillåtna här eller
> är detta en strängt Debianspecifik epostlista?

Personligen så har jag inget emot lite generella diskussioner sålänge
de på något sätt berör antingen linux, fri- eller öppen källkodsprogramvara.

Det var förresten någon som frågade om alla är utvecklare här. Så är
absolut inte fallet. Jag tror de flesta på listan är vanliga dödliga
användare. Jag tror dock det är naturligt för de svenska
debianutvecklarna som är aktiva att också vara med på denna listan.

--
Fredrik Jonson
pt97fjo@student.bth.se