Re: Hurra nu fungerar SEB's internettjänst bra under Linux

On Thu, 07 Mar 2002, Stefan Alfredsson wrote:

> Jag har FSB, och dom släpper bara in IE och NS4.x. Eftersom jag själv
> bara kör konqueror (mozilla är för saggig helt enkelt.. iaf för ett halvår
> sen), så testade jag Opera .. och det funkade fint!
>
> Opera kan ändra sin identifikation, och låter man den låtsas att det
> är IE5 så funkar allting bra.

Man kan ändra User-Agent i både Konq och Mozilla (Konqueror har knapp
någonstans i config menun, tror jag. Mozilla har inga menuer för
User-Agent än, men man kan ändra i prefs.js manuellt)
Har lyckats med att änvända både två med FSBs internettjänster, föredrar
dock Mozilla pga att jag kör WindowMaker :-)

/T

--
Tero Hänninen |  tero@betabyte.net | http://www.betabyte.net/
             "Overflow error in /dev/null"