Re: Distribución GNU/Linux Ligera

El 23/09/10, Sergio Bess <serpeanetto@yahoo.com> escribió:

> Puppy anda muy bien con 64 Mb de RAM y está bastante actualizada con
> paquetes de Ubuntu o sea que es un mix entre paquetes PET y DEB.Puppy se
> caracteriza por trabajar en memoria y ser muy rápida.
>
> http://www.puppylinux.com/
> http://www.puppylinux.com/download
>
> --
> Sergio Bess
> Buenos Aires. Argentina
> skype: sergio.bess
> jabber: sergio.bess@jabber.org
> Linux counter: 486274

De mi parte, sumá otro voto más para Puppy.
Pero si querés algo bien, pero bien liviano, y que no vas a tener
problemas, te paso estos dos:

VectorLinux http://www.vectorlinux.com/
VectorLinux Light Edition:  ..This distro edition is usable on
computers with only 64MB of RAM.

ZenWalk Linux http://www.zenwalk.org/
Hardware Requirements
Zenwalk GNU/Linux can run on any modern or semi-old computer (Zenwalk
is optimized for the i686 instruction set, but backward compatible
with i486). These are the minimal hardware requirements to run Zenwalk
in Xwindow mode, with correct performance (some lower configs work -
ie : PII - , but might be slow) :
    * Pentium III class processor
    * 256 Mb RAM
    * 4Gb HDD