AMD64 i repozytoria

Witam,
Ostatnio postawiłem 'lennego' na maszynie wyposażonej w procesor AMD64, zachowuje się to całkiem zacnie i prawidłowo ;-) I tu szybkie pytanie do grupowiczów - przy kilku zewnętrznych repozytorkach (np. VideoLan) zetknąłem się z informacją że dla tej architektury jest brak dostępności. Orientujecie się jak to w praktyce wygląda? Trzeba będzie przesiąść się na apt-src i kompilować ręcznie? Bo jak narazie mam wrażenie że liczba jest znacznie mniejsza niż w przypadku standardowego i386. Za pamięci jeszcze jedno - czy po dorzuceniu do Lennego dodatkowo repozytorki z Etch'a (standardowe deb http://ftp.pl.debian.org/debian/ etch main non-free contrib) mogą być jakieś problemy / komplikacje? Czy wszystko powinno pracować prawidłowo? Przyznaje bez bicia że wcześniej nie robiłem takich podmianek w tą stronę, a wole nie ryzykować ;)
Pozdrawiam,

B.

--
krondar@gmail.com = krondar@interia.pl