Re: AMD64 i repozytoria

On 8/22/07, krondar <krondar@gmail.com> wrote:
> Witam,
> Ostatnio postawiłem 'lennego' na maszynie wyposażonej w procesor AMD64,
> zachowuje się to całkiem zacnie i prawidłowo ;-) I tu szybkie pytanie do
> grupowiczów -  przy kilku zewnętrznych repozytorkach (np. VideoLan)
> zetknąłem się z informacją że dla tej architektury jest brak
> dostępności. Orientujecie się jak to w praktyce wygląda? Trzeba będzie
> przesiąść się na apt-src i kompilować ręcznie? Bo jak narazie mam
> wrażenie że liczba jest znacznie mniejsza niż w przypadku standardowego
> i386.
> [...]

Sam korzystam z architektury amd64 i musze Ci powiedziec ze czasami
bywaja problemy, np z flashem, albo z opera lub pisasa, ktore sa
skompilowane dla i386, ale da sie to obejsc
http://debian.linux.pl/viewtopic.php?t=1377

glownie instalujac paczki, to raczej recznie, bo rzeczywiscie
automatyczne repozytoria czasami nie dzialaja
dpkg --force-architecture -i package_i386.deb

z oficjalnymi repozytoriami nie ma problemu, pakiety sa kompilowane na amd64

ewentualnie dodaj i powinienes miec wiekszosc potrzebnych paczek
deb http://mirrors.kernel.org/debian testing main contrib non-free
deb http://ftp.pl.debian.org/debian/ testing main

--
Mateusz Harasymczuk