Re: Odp: Aaaby było cicho ;-)

16-08-07, Marcin Kasperski <Marcin.Kasperski@softax.com.pl> napisał(a):

> Zastanawiałem się, ale trochę drogo jak na efekt...
>
> Po paru dniach googlowania, czytania itd doszedłem do wniosku, że
> jednak sam poskładam, kupując specjalną wyciszaną obudowę (któryś
> Antec) i starając się podobierać resztę patrząc na energożerność i
> info o hałasie (prawdopodobnie jakiś sempron, dysk samsunga
> itp). Co dokładnie kupić, jeszcze analizuję...
>
> Przez pewien czas rozważałem VIA EPIA (zintegrowana płyta z procesorem
> 1.2GHz pasywnie chłodzona) ale wystraszyłem się - po pierwsze nie
> jestem w stanie ustalić co właściwie kupić z nią, nawet obudowę
> [...]

Witam,
jak cichy ma być ten komputer ?
Ja mam zwykłego pecaka ( asus A7n8x, barton 3.0 GHz itd pasywny gfx
6200 ). do zasilacza włozyłem wiatrak jakiś za 50 pln z taką naklejką
bodajże "hyper cooling" czy cos w tym stylu. taki sam wiatrak
(zasilaczowy) połozyłem na procka. do tego komp stoi zawsze otwarty .
powiem szczerze ze zestaw jest na prawde CICHY a na głośnosc jestem
wyjątkowo uczulony ponieważ stoi włączony w pokoju w ktorym spie 24h
od kilkudziesieciu miesiecy .

koszt zaden a powiem szczerze ze dyski podczas odczytu/zapisu są z
tego całego zestawu najgłośniejsze (a są normalnymi 160 gb seagate'ami
na sata )
jak komp nie pracuje  - nie sposob uslyszec ze chodzi .
moze nie warto rzezbic w makach mini i jakiś dziwnych pasywnych
chłodzeniach . szczegolnie odradzam procesory via/cyrix i tym podobne
. tak jak napisałeś brak im czasem totalnie podstawowych instrukcji i
rozszerzeń (nawet w stylu SSE i tym podobne) przez co komp na pewno by
chodził , ale ultra wolno.

--
Wojciech Ziniewicz
Unix SEX :{look;gawk;find;sed;talk;grep;touch;finger;find;fl