Re: [FLUG] [OT] Zasilanie awaryjne

      From:
            Krzysztof Zubik <kzubik@netglob.com.pl>
        To:
            tlug@linux.gda.pl
Jakub Kulczynski napisał.
> On 2006-03-29, at 01:07, Krzysztof Zubik wrote:
> [WIELKIE ciach]

> Wracajac do tematu - faktycznie wylacznik nadmiarowo-pradowy (bo nie
> bezpiecznik) nie bylby glupim rozwiazaniem - ale powinien byc
> wbudowany do obudowy akumulatora, dalej nie ma sensu bo zalatwia to i
> tak bezpiecznik/wylacznik w zasilaczu.
> Zadziwia mnie przy okazji, ze ktos proponuje "bezpiecznik 15A" -
> takich bezpiecznikow nie ma :) Najblizsza wartosc to 16A.
>
> One word of wisdom dodatkowo odnosnie polaczenia - przy wiekszych
> mocach UPSa goraco polecalbym wykorzystanie jakichs w miare grubych
> [...]
Witam.
Dziekuje i za te porady co do przerobek UPS i ktore dobre.Jednakze
jak wczesniej poradzil Artur Jankowski (poprzednie moje wiadomosci)
nalezy powaznie
zasttanowic sie nac celowoscia jakichkolwiek przerobiek UPS
gdyz jest , to zwiazane z bezpieczenstwem uzywania. No i
druga porada od niego, ze UPS nie nadaja sie do wielogodzinnego
zasilania z akkumulatorow i w takich przypadkach dodatkowo uzywa sie
agregatow pradotworczych. Tak wlasnie chce zrobic nasz kolega z FLUG-u
Wojtek Opalkowski, ktrry rozpoczal ten watek. Przed chwilka z kolei
od naszej kolezanki Barbwire doweidzelismy sie, ze nie wszystkie
spalinowe
agregaty pradotworcze nadaja sie do zasilania komputerow razem z
UPS i moga je nawet zniszczyc, gdyz zwiazane jest, to z mala
stabilnoscia
napiecia i znieksztalconym niesinusoidalnym przebiegiem. Trudno
jest wybrac wlasciwy model agregatu padotowircego.
No mozna by sie tu zapytac jescze jakie agregaty uzywac, a jakich
na polskim unikac. Chodzi o rozwazanie prpboemu zasilania przy
przerwach energetycznych dochodzacych do 2 godz.
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Aurox 11.0