Re: [FLUG] [OT] Zasilanie awaryjne

barbwire@wp.pl napisał(a):
> Rozwiązanie jest banalne.
> Kupujesz UPS Fideltronic Ares 1000.
> Następnie wyciągasz zainstalowane akumulatory.
> Przedłużasz kabelki normalnymi złączkami.
> Następnie w sklepie np. z alarmami (do domów i firm nie samochodowymi)
> zamiawiasz 2x 65 Ah żelowe akumulatory + obudowy do nich i podłączasz
> zamiast tych dwóch 7Ah wyjętych z Aresa. Akumulatory zamykasz w
> obudowach. Polecam akumulatory Europower lub Kobe.
> Rada z doświadczenia do obudów dokup małe kółka. Muszą wytrzymać ok.
> 70kg. Tak łatwiej całość potem przesunąć.
> [...]
Witam.
O bardzo ciekawa propozycja przerobki zasilacza UPS.
wlasmnie akkumulator ma olbrzymia wydajnosc pradowa.
Moze nawet do ok 300 A. Dolatego tez ja proponuje przy samymm
akkumulatorze dac bezpiecznik. Chyba 3 A wystarczy.
W razie zwarcia, lub proby ladowania nadmiernym pradem przepali sie
bezpiecznik. Hm. moze i rowniez dobreze by miec wlaczony w szereg
z akkumulatorem amperomierz, zeby wiedziec co sie dzieje przt ladowaniu.
Czy z jakies przyczyny nie dochodzi do ladowania zbyt duzym prade,
lub czy nie nastapilo ladowanie bez przerwy w wyniku uszkodzenia
w zasilaczu. Przekazuje do innych grupek. Moze sie przydac
przy klopotach z zanikami produ do serwerow.
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Aurox 11.0