Re: routing na wirtualnych interfejsach

On Mon, Aug 29, 2005 at 07:14:58PM +0200, Wojciech Ziniewicz wrote:
> mam sobie kilka wirutalnych interfejsow eth0:1, eth0:2 itd. z publicznymi IP...

Nie ma interfejsów wirtualnych :) Są tylko dodatkowe IP przypisane do
interjfejsu np. eth0.

> Jak poradzic sobie z routingiem czegoś takiego żeby zapytanie na adres
> 212.x.x.x kierowało przez wirtualny interfejs publiczny eth0:x ?

Tzn. znaczy połączenie inicjowane lokalnie na serwerze do sieci 212.x.x.x
ma wychodzić z adresem źródłowym np. 212.x.x.1?

Odpowiedź brzmi

ip route add 212.x.x.0/24 src 212.x.x.1 dev eth0.

Ale to dotyczy tylko programów, które nie przywiążą się :) do (innego)
konkretnego ip (jak się uprzeć to można rozwiązać to przy pomocy NATa)

> Robilem na pewno prawidłowe regułki route'a jednak po wpisanniu -dev

jeśli jesteś pewien to OK ;)

A czym dodawałeś 'route' czy 'iproute' (czyli 'ip')??

> eth0:x wyświetlał się wynik Iface : eth0 (czyli tak jakby route nie
> rozumiało interfejsów wirtualnych)

Bo ich nie ma? Kiedyś 'route' wyświetlało aliasy (teraz ich nie ma sa
label's :). Z 'route' lepiej nie  korzystać.

'ip route' prawdę cie powie;)