Re: routing na wirtualnych interfejsach

05-08-29, Miroslaw Kwasniak <mirek@zind.ikem.pwr.wroc.pl> napisał(a):

> Nie ma interfejsów wirtualnych :) Są tylko dodatkowe IP przypisane do
> interjfejsu np. eth0.
no ale w ifconfigu widze je jako oddzielny interfejs z innym
oznaczeniem, sory za mismatch.

> Tzn. znaczy połączenie inicjowane lokalnie na serwerze do sieci 212.x.x.x
> ma wychodzić z adresem źródłowym np. 212.x.x.1?

nie inaczej :)

> Odpowiedź brzmi
>
> ip route add 212.x.x.0/24 src 212.x.x.1 dev eth0.

czyli rozumiem że jeżeli do eth0 mam przypisane np 10 adresów ip to za
każdym razem pisze po prostu "... dev eth0"

> Ale to dotyczy tylko programów, które nie przywiążą się :) do (innego)
> konkretnego ip (jak się uprzeć to można rozwiązać to przy pomocy NATa)
> 'ip route' prawdę cie powie;)

dzieki, jak już mówilem nie mam pojecia o routingu w linuxie a
szczególnie  w debianie :), moja wiedza kończy sie na podstawach
iptables.

Wojciech Ziniewicz             | wojciech.ziniewicz@gmail.com