Re: konsola pl_PL.UTF-8, kbdiacr, keymaps, ratunku.

Witam.

Shot:

> Problem polega na tym, że o ile *wyświetlanie* UTF-8 na konsoli
> rozwiązuje ustawienie locale na pl_PL.UTF-8 i odpalenie polecenia
> `uni` (po uprzednim `apt-get install fonty-rg`)

W ramach reinitdb-owania Postgresa (cholerne[1] sortowanie w UTF-8...)
i dalszych testów okazało się, że można prościej - wystarczy wygenerować
domyślne locale pl_PL.UTF-8, a czcionki nadal może zapewniać wcześniej
zainstalowany (w ramach polonizacji[2] systemu) pakiet fonty.  Fakt, że
zestaw czcionek jest od pakietu fonty-rg uboższy, i testowy plik[3]
wygląda nieciekawie, ale za to kształty są chyba ładniejsze (choć może
to siła przyzwyczajenia).

Domyślnie unicode_start jest odpalane tylko na pierwszej konsoli, co
trochę myli - na drugiej locale mówi, że mamy pl_PL.UTF-8, ale tak
naprawdę wyświetlane i wprowadzane znaki są traktowane jak ISO-8859-2
(przez moment miałem nadzieję, że ekg nagle załapał UTF-8...). Jeśli
dobrze rozumiem, to odpowiada za to pakiet console-common (aktualnie
w wersji 0.7.37).

Dalej nie mam pojęcia jak rozwiązać problem wprowadzania pliterek
w UTF-8 na konsoli. Wiecie może jak (czy...?) jest to rozwiązane
w Red Hacie/Fedorze?

[1] bug #235892 vel skleroza debianowego Postgresa:

[2] Polonizacja Debiana "Woody": http://debianusers.pl/article.php?aid=5

[3] przykładowy plik w UTF-8:
http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/debian-utf8/HOWTO/download/UTF-8-demo.txt.gz

Pozdrav