Instalacja Gnome2.2 gryzie się z XFree86

Cześć!

Chciałem sobie wreszcie zainstalować tego nowego Gnome bo słyszałem o
nim wiele dobrego, że taki szybki, że KDE niech się schowa itd.
Poszukałem na apt-get.org i znalazłem takiego mirrora:

deb http://ftp.acc.umu.se/mirror/mirrors.evilgeniuses.org.uk/debian/backports/woody/ gnome2.2/

Wszystko szło zupełnie inaczej niż było to opisane choćby tu:

http://www.gnomedesktop.org/article.php?sid=955

Nie chciał instalować kupy pakietów (zaraz powiem jakich).
Zrobiłem więc apt-get -u dist-upgrade i poinstalował trochę nowości.
Nadal jednak nie szły:

dia eog gconf2 gdm gnome-applets gnome-control-center gnome-core gnome-gv gnome-media gnome-panel gnome-panel-data gnome-session gnome-terminal
gnome-utils gthumb libgconf11 libgconf2-4 libgnomevfs2-0 libgnomevfs2-common libgtk2.0-0 libgtk2.0-common libpango1.0-0 libpango1.0-common nautilus
rep-gtk rep-gtk-gnome sawfish-gnome

dia nie szła bo kłóciła się z dia-common ale to nic. Wogóle nie chciało iść b. ważne libgtk2.0-0!
Po dłuższych próbach ręcznego instalowania wyszło na to że:

Sorry, but the following packages have unmet dependencies:
  fontconfig: Depends: libfreetype6 (< 2.1.0) but 2.1.3-7 is to be installed
  libfontconfig1: Depends: libfreetype6 (< 2.1.0) but 2.1.3-7 is to be installed
  libxft2: Depends: libfreetype6 (< 2.1.0) but 2.1.3-7 is to be installed

Te pakiety są w tym gnome2.2 i zależą one na libfreetype które jest w woodym.
Ja natomiast mam libfreetype z Xfree86, jak się okazało, w nowszej wersji.
IMHO mam teraz dwie możliwości:

- zapomnę o gnome2.2 - jak tylko jamkimś cudem uda mi się go downgradować
- zainstaluję na chama te trzy pakieciki z nowszych libfreetype i będę
  modlić się żeby działało

No i nie wiem. Nie wiem np. jak to downgradować (poza tym to nie chcę tego
robić) i nie wiem jak apt-getem zainstalować na chama. Próbowałem:
różne opcje: -m -f --force-yes i nic. A miało być tak pięknie! ;-(

pomocy!!!

cayco

P.S. Mam pytanie do sidowców: czy obecny stan tego pozwala na normalne
używanie?