Re: user a ftp

Dnia Sun, May 11, 2003 at 01:27:54AM +0200 hipiss napisał/a:
> pytanko prosciutkie
>
> mialem swego czasu reinstalke ser-wa
> nio i potrzebuje zrobic tak by user-y nie mialy bash-a
> a mogly logowac sie ftp...
>
> podejzewam ze wystarczy dodac jakas grupe ftp
> userow do gropy i w /etc/passwd dla tych userow wpisac zamiast /bin/bash
> /etc/false
> prosilbym o lakoniczne wyjasnienie...
> no moze na poziomie przedszkola...
zainteresuj sie plikami: ftpusers (wpisujesz tam osoby ktore _nie_ maja
dostepu do ftp (dla tych ktorzy korzystaja z shella - lepiej niech
nie korzystaja z nieszysfrowanego kanalu, niech uzywaja scp/winscp)

sshd_config
masz tam opcje: AllowUsers i DenyUsers
robisz tak:
DenyUsers All
AllowUsers jedenuser drugiuser trzeciuser (userzy ktorzy moga sie logowac via
ssh)

telnetu rozumiem ze niemasz wiec chyba to zalatwia sprawe...

pzdr
yanek
--
,,Weź przeczytaj chociaż jeden dokument o systemie DNS.
  Bo odnoszę wrażenie, że wiesz o tym tyle co ja o hodowli świń.''