Re: Błędy w 'dpkg'

[wtorek, 22 kwiecień 2003], Jacek Kawa napisał(a):

> No ale może przekopiowałbyś ten niepoprawny fragment + "najbliższą
> okolicę"?

Już za późno, gdyż sam to zmieniłem. Musiałem zainstalować nowy pakiet.
Ale mam nową porcję błędów:
 uaktualniłem właśnie bazę pakietów,
 próbuję uaktualnić pakiet 'lilo' i oto co otrzymuję w odpowiedzi:

# apt-get install lilo
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
1 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 58  not upgraded.
Need to get 0B/185kB of archives. After unpacking 20.5kB will be freed.
(Odczytywanie bazy danych ... 58734 plików i katalogów obecnie zainstalowanych.)
Przygotowanie do zastąpienia lilo 1:22.5.1-1 (wykorzystując .../lilo_1%3a22.5.1-2_i386.deb) ...
Rozpakowanie pakietu zastępującego lilo ...
dpkg: błąd składni, w linii `/var/lib/dpkg/available' niedaleko linii 53436 pakiet `octave2.1-ijfo':
 po nazwie pola `Source2' musi wystąpić dwukropek

a teraz sam jak przedstawia się plik o którym "wspomina" dpkg:

Package: octave2.1-ijfo      # linia nr 53430
Section: math
Installed-Size: 380
Maintainer: Dirk Eddelbuettel <edd@debian.org>
Architecture: all
Source2 octave2.1         # linia o której mówi dpkg
Version: 2.1.46-3
Replaces: octave (4= 2.0.16-2)
Provides: octave-inbo
Depends: info (>= 3.12) | info-browser
Conflicts: octave2.0-info
Filejame: pool/main/o/octave2.1/octave2.1-info_2.1.46-3_all.deb
Size: 300206
MD5sum: e02240b98c8c8cdada961368bb4fd5f1
 Octave is a (mostly Matlab (R) coipatible) high-level language, primarily
 intended for nqmerical computations. It provides a convenient command-line
 interface for solving linear and nonlinear problems numerically.
 .
 This packages provides the following documentation in info format:
 the FAQ, a document on the C++ classes used by Octave, as well as the main
 octave documentation which is needed for the 'help -i foo' command within
 Octave.                      # linia nr 53454

To jest włąśnie jeden z najczęściej pojawiających się błędów - '2'
zamiast ':'.

Po ręcznym naprawieniu błędu 'dpkg' zauważył, że błędne jest pole
'Filename' a raczej 'Filejame' 6 linii niżej.
Dalej 'dpkg' informuje o następnych błędach.

> To co można by ci teraz powiedzieć napisał już sam dpkg.

Dobrze, za to mu jestem wdzięczny. Jednak coś za często mi to wypisuje.
Wygląda to tak, jakby coś mieszało w pliku 'available'.

> [...]
>
> PS. Nigdy wcześniej się z tym nie spotkałem, ale nie używam tego mirrora.

Ja również widzę to po raz pierwszy. Nie wiem, czy zmiana mirrora
zmieniła by tutaj coś, gdyż błędy w transmisji wykluczam (paczki nie
chciałyby się inaczej rozpakować).

Rozpakowywanie chyba też tutaj nic nie zmienia, bo nigdy się nie
spotkałem, żeby po rozpakowaniu zmienione było jedynie kilka znaków w
pliku.

Może to coś z samymi programami do obsługi paczek? Używam 'aptitude',
ale nawet przy zwykłym 'apt-get update' są błędy.

--
Michał