Re: Błędy w 'dpkg'

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Michal napisze:

> Już za późno, gdyż sam to zmieniłem. Musiałem zainstalować nowy pakiet.
> Ale mam nową porcję błędów:
>  uaktualniłem właśnie bazę pakietów,
>  próbuję uaktualnić pakiet 'lilo' i oto co otrzymuję w odpowiedzi:
>
> # apt-get install lilo
[...]
> dpkg: błąd składni, w linii `/var/lib/dpkg/available' niedaleko linii 53436 pakiet `octave2.1-ijfo':

Spróbuj: mv /var/lib/dpkg/available /var/lib/dpkg/available.old && \
            >/var/lib/dpkg/available

najwyżej potem odświeżysz.

Przegrepuj /var/lib/apt/lists w poszukiwaniu czegoś podobnego.

[...]
> To jest włąśnie jeden z najczęściej pojawiających się błędów - '2'
> zamiast ':'.

Może padnięta pamięć albo dysk (jak sugerował Marcin)? Jak masz gdzie,
to zrób kopię i potem poekperymentuj z intensywnym kopiowaniem
i sprawdzaniem sum kontrolnych albo od razu z badblocks.

> Może to coś z samymi programami do obsługi paczek? Używam 'aptitude',
> ale nawet przy zwykłym 'apt-get update' są błędy.

Bez available można żyć, ale takie błędy mogą być oznaką większego
problemu...

Jacek Kawa     **The truth always carries the ambiguity
            of the words used to express it. [F.Herbert]**