Błędy w 'dpkg'

Witam,

Ja również od niedawna dostrzegam błędy w działaniu systemu pakietów. Kiedy
uaktulaniłem system do wersji Sid 'dpkg' ma problemy z przetwarzaniem
dostępnych pakietów. W szczególności chodzi tutaj o plik:

/var/lib/dpkg/available

Często (zwykle po apt-get update) pojawia mi się komunikat o błędzie składni:

dpkg: błąd składni, w linii `/var/lib/dpkg/available' niedaleko linii 38682:
 niepoprawna nazwa pakietu (znak `)' jest niedozwolony - mona użyć jedynie liter, cyfr i -+._)

Niekiedy nie mogę nic zainstalować bez uprzedniej ręczniej manipulacji w
podanym pliku.

Dodam, że niektóre pakiety są wstrzymane (nieliczne), a w 'sources.list' mam:

deb http://ftp.pl.debian.org/debian/ stable main

deb http://ftp.pl.debian.org/debian/ unstable main contrib
deb-src http://ftp.pl.debian.org/debian/ unstable main contrib

Jeśli ktoś byłby w stanie mi pomóc, bardzo proszę, gdyż, nie należy do
najprzyjemniejszych ręczne "naprawianie" informacji o pakietach.

--
Michał Wyrębski