Re: ochrona przed spamerami ...

Witajcie,

> ehh..to jest najskuteczniejsze i najlepsze rozwiazanie. skoro
> lamy, to pewnie outlook. zeby przystosowac go do pracy z autoryzacja
> przez smtp, to wystarczy wlaczyc 1 opcje. mozesz napisac wszystkim
> userom, ze dnia tego i tego zostanie wlaczona autoryzacja wysylania
> poczty i musza nacisnac jedna opcje w outlooku.

bedzie bardzo ciezko, nie jest to takie proste.
jak niektorym trzeba wytlumaczyc co to jest outlook to juz jest
tagedia - dobrze ze ja sie tym nie zajmuje - ale juz wystarczajaca
iloc telefonow do biura obslugi klienta jest aktualnie. Jest sobie jakis
koles/babka ktora wie ze aby sprawdzic poczte ma sobie kliknac na
takiej niebieskiej kopercie w prawym gornym roku ekranu. dwa razy
myszka....potem.... - tak wyglada to czasami <zalamka>
a jak przyjdzie skonfigurowac smtp do autoryzacji - a juz nie daj Boze
podawac jeszcze jakies hasla ... tragedia.
Wiele takich lam nie ma, sporo jest innych ludzi od zorientowanych do
bardzo zorientowanych [admini innych sieci]...
jednak reasumujac takie rozwiazanie - ze danego dnia DUP i bedzie
przelaczone - odpada.
Z naszych uslug korzysta kilkanascie firm - i zmiana ustawien w
outlooku pani sekretarki w jakiejs firmie to zalamka.
totalna ostatecznosc.

prosilbym o inne rozwiazania - czy da sie jednoczesnie z sasl i bez
sasl ?

> po co kombinujesz..ehh

nie mam wyjscia.

> ps. serio adminujesz powaznymi serwerami na kilkaset userow?

tak i to nie jednym ;/ www,ftp,poczta,wirtuale,sieci mniejsze,
wieksze, podsieci, multiple providers, htb, security
kurna tyle na glowie ze sie zaje... idzie. dobrze ze nie jestem
calkiem sam. ostatnio mam juz troche dosc - jak jeszcze sie filesystem
posypal na serwerze z danymi luserow i mimo raida poszlo sie piiiiiip ... ;/
a teraz kurna spamerom zaczyna sie nudzic jak wylapali pare
adresow... musze cos szybko wymyslic i zastosowac - ale max
transparentnego by userzy nie musieli nic zmieniac.

myslalem
1. poki co wyciac adresy IP spamerow - troche lamerskie ale na razie
by pomoglo - [po adresach ktore proboja robic relaya]
[domena tw, hinet ... itp.]
2. zablokowac liste docelowa i zrodlowa adresow email - byla gdzies
baza na www.ordb.org
3. wylapywac ruch pocztowy - ale z uwagi na spore strumienie bedzie to
mega ciezkie ;/
troche sposobow jest ale all nie profesjonalne. ;/

Marcin.