Re: ochrona przed spamerami ...

Witajcie,

> jakiego demona pocztowego uzywasz? (MTA)
> ogólnie najlepiej zrobic ze userzy musza podac haslo jak wysylaja...

> np. postfix: http://newbie.linux.pl/?id=article&kategoria=3&show=132

zalozmy ze postfix dla uproszczenia, w innych zrobie analogicznie. nie
problem.
1.
no to jedno rozwiazanie, myslalem o nim, jednak jest jeden problem,
kilkaset userow, nieraz totalne lamy, gdybym nagle wlaczyl sasla na
SMTP to bylaby tragedia, 90%ludzi dzwoniloby ze nie dziala siec.
Odpada.

hmmm idac za myslalmi - czy byloby mozliwe cos takiego
smtp normalne - tylko z dopisanych domen [sasl tez :)]
smtp + sasl - z dowolnej domeny ?

i czy wogole da sie uruchomic dla usera "wlacz albo nie wlacz, zrob
jak ci sie podoba, oba beda ci dzialac :) "
przyznaje ze sasla jeszcze nie uruchamialem na produkcyjnych - nie
mialem takiej potrzeby :|

2.
BTW: jak robia to na onecie, wp.... zewszad moshna wysylac maile .. ?-|
a jednak nie przyjmuja maili z open relayow - mialem jednego hosta
celowo open relay by sie "pobawic" - hehe dopisany zostal w ciagu
kilku dni do ordb :] i wtedy poczta do onetu nie dochodzila :)
zatem korzystaja z tych baz.

Marcin.