ochrona przed spamerami ...

Witajcie,

W sumie nie jest to poki co dla mnie bardzo pilna info ale ...

aby nie stac sie open relayem twardo dopisuje domena po domenie z
ktorych userzy moga wysylac poczte...
jednak chcialbym aby byla mozliwosc jakiegos bezpiecznego
skonfigurowania uslug by maile mozna bylo wysylac z dowolnego miejsca.
mam kilku ludziow - bisenesemenow ;-) - ktorym sie to nie podoba ze
musza podawac mi numer IP ktory u nich sie zmienia.
wg mnie to tez jest nie tedy droga...

zatem moje pytanie brzmi: czy jest jakis sposob omieniecia tego ? by
nie bylo open relaya a jednoczesnie mozna bylo wysylac poczte ?
jak zrobic by nie stac sie atakiem, i zrodlem spamu ?

wiem o bazach ordb.org, ze mozna skonfigurowac demona by korzystal z
ich baz .. ale jak to sie ma do security (najwazniejsze) szybkosci
(rownie wazne) ... ?

Marcin.