Re: MPlayer

On Tue, 30 Dec 2003, pszemaz wrote:

> vo: couldn't open the X11 display ()!
> Error opening/initializing the selected video_out (-vo) device.
>

> Exiting... (End of file)
>
> I tu mnie intryguje ten problem z X11, bo tez go mialem podczas instalacji
> ze zrodelek.

ja bym jednak kompilowal mplayera ze zrodel...
tak naprawde nie potrzeba wiele, zas przy kilkakrotnym uruchomieniu
./configure, popatrzeniu na jego output (podsumowanie, odnosnie wspieranych
kodekow, audio i video outputs itp) i korzystaniu z apt-cache search i apt-get
install powinienes dostac system, ktory ma wszystko co potrzeba i
skompilowanego ze zrodel mplayera, ktory chyba jednak lepszy bedzie niz
paczkowy (zobacz - ile czasu przy kazdym uruchomieniu tracisz na sprawdzenie,
ze nie masz LIRCa, ktory byl wkompilowany, ze to, ze tamto... naprawde sie
oplaca.
 Wystarczy, ze bedziesz pamietac o tym, ze pakiety z bibiotekami, ktore potrzeba zeby skompilowac mplayera maja przyrosted -dev.
Zobacz, jakie to proste... brakuje czegos do x11? Zerknij na wyjscie z
./configure, co sprawdza jak pisze (no) przy x11... i patrz:
$ apt-cache search libx dev
[...]
xlibs-dev - X Window System client library development files
[...]

to doinstalowujesz to i lecisz dalej:
$ sudo apt-get install xlibs-dev

w sumie przydatne moze byc: x11, xv (jesli Twoja grafika to wspiera - vide
xvinfo), sdl, gl... dzwiek: oss, alsa (?), sdl... reszta to zalezy, co chcesz
osiagnac tym mplayerem.

--
Paweł Mączewski
http://kulinarna.art.pl/home/