Re: 6 kanalow z SB Live! 5.1

> No ja podobnie ustawiam, ale mam tylko 4 kanaly. Zadnej mozliwosci
> sterowania subwooferem i centralnym nie mam, ba nawet nie odtwarza mi
> dzwiekow w centralnym, film musze odpalac za pomoca mplayer film.avi
> -channels 4, bo jak dam 6 to kanal subwoofera i centralny (dialogi)
> przepadaja.

u mnie tez nie mam regulacji centrala i sub, centralny nie gra w oogle.

> Podejzewam, ze tez nie masz kanalu lfe, a subwoofer dziala Ci poniewaz
> same glosniki automatycznie niskie czestotliwosci przewalana na
> niskotonowy.

I tak byc powinno swoja droga (route-all-to-sub w glosnikach), ale to,
ze LFE rowniez powinno byc kierowane na sub to inna sprawa. Nie kieruje,
faktycznie. Tzn. "LFE" mowi lewym przodem, a na sub nie ma zadnego sladu
dzwieku.

> Moglbys napisac jak przeprowadziles test, o ktorym wspominasz, skad
> zassac odpowiedni plik i czym go odtworzyc?

sciagnalem z plikoskopu AC3TEST.VOB, zainstalowalem liba52-dev, a
nastepnie extract_ac3 AC3TEST.VOB | a52play bodajze czy jakos tak.

> natomiast AC3 nie udalo mi sie sprzetowo odtworzyc :(, masz jakies
> sgestie?

nie probowalem. Pod windows dziala rewelacyjnie, ale puszczenie koncertu
oldfielda na --channels 6 pod linuksem nie jest tym samym - gra lipnie:(

> 5.1 - tak

fajnie

> EQ - nie wiem o czym mowisz

W moich glosnikach (Creative Inspire 5.1 5100) nie wiem czemu domyslnie
jest potwornie mało wysokich tonów (nie ma regulacji). Mptrójki, wave'y
itp. są płaskie, bas daje jak trzeba, a wysokie są kiepskie. Podrzuciłem
trochę wysokich regulując bass/treble (treble na full), ale to nadal nie
to. Pod Windows jest EAX Adavanced EQ w sterownikach, i jak tam zaznacze
Acoustic to zapiera dech w piersiach, każdy dzwoneczek i pisk słychać
bardzo wyraźnie. Pod linuksem również udało mi się to osiągnąć ładując
moduł 5band-eq.bin przez emu-dspmgr a następnie konfigurując go. Jestem
strasznie ciekaw, czy w alsie również by to wyszło, tzn. ustawienie
eqalisera na poziomie sterowników, a nie programu (tak jak xmms)

> AC3 - podobno tak, mi sie tego nie udalo zmeczyc, podobnie jak na
> standardowych sterownikach

zobaczy sie...

> bass, trebl - ok

supper

> surround - raczej tak, ale w tym est taka ilosc roznych opcji ze juz
> 10 razy sie pogubilem.

to ja ide po alse :-)))))

Pozdrawiam!
--
Mati (mati@maticomp.net)
Życie byłoby o wiele łatwiejsze do zrozumienia, gdyby matka natura dała