Re: instalacja djbdns

On the 20th of November 2002 at 23:54, Marcin Sochacki <wanted@gnu.univ.gda.pl> wrote:

> Właśnie chciałem to też podesłać, ale mnie wyprzedziłeś. Fascynująca lektura
> (oba artykuły znaczy się). I komu teraz wierzyć? :)

http://marc.theaimsgroup.com/?l=djbdns&m=103739303900732&w=2
to odpowiedź djb na owo porównanie zrobione przez knowlesa. trudno nie przyznać
nu racji chociaż w kilku punktach.

jeszcze odnośnie djb/licencji/porównań/... : dla mnie nie ma to większego
znaczenia. faktem jest, że djbdns (a w zasadzie tinydns, bo dnscache instaluje
się, konfiguruje i zapomina o nim) jest dla mnie dużo prostszy (zarówno w
konfiguracji, jak i utrzymaniu) oraz zdecydowanie mniej obciąża komputer
(jeden z moich serwerów dns to p120/64, którego nie mam sumienie przeznaczyć
na złom). i w zasadzie przyjąłem za pewnik, że o bezpieczeństwo od strony dns
nie muszę się martwić, co dobrze wpływa na mój komfort psychiczny. takie małe,
a cieszy :)

> Teraz toczy się na ten temat dyskusja na liście debian-isp, nawet sam
> DJB się uaktywnił. Flame-wars rule!

sam odczułem, że bycie zlartowanym przez djb do miłych nie należy, natomiast
jego komentarze czasami poprawiają mi humor. ot, taka jednoosobowa loża
szyderców ;) idę poczytać archiwa z tej dyskusji :)

 m.m.
--
 use gnus, not guns!