Apache: Too many open files unable to open a file descriptor

Wymieklem... nie ma juz wiecej odpowiedzi w googlu/newsgooglu - a to
dziwne.

Apache rzuca bledem
"Too many open files unable to open a file descriptor above 15, you
may need to increase the number of descriptors"

Kernel 2.4.19, apache 1.3.26-1.1

Oznacza to tyle ze nie moze otworzyc wiecej plikow niz 15 (SIC!) (np.
logow) - w necie pisza kilka rozwiazan (najwiecej na stare kernele
2.0.x).
a) Uzyc komend "limit" "unlimit" - nie znalazlem w debach czegos
podobnego, nie zlalazlem rowniez odpowiednich ustawien w
/proc/sys/kernel/max_* ktore byly proponowane w 2.2.x

b) zwiekszych w includach kernela FD_LIMIT, FILE_MAX i podobne
(zmienilem) - ale to widac wymaga rekompilacji wszystkich bibliotek (bo
nie pomoglo), binariow apacha etc. - SUX! (i nie wiem czy to pomoze).

czy ktos ma jakies rozwiazanie dla problemu? w sumie na sieci jest malo
o tym a nie chce mi sie wierzyc ze wszyscy maja takie skromniutkie wpisy
w httpd.conf

Heelp ;)))

Adrian Siemieniak | Administrator (at) Internet Center Polska
sauron(at)icenter.pl
tel. (0-71) 344-82-52 wew 26