Wylaczanie komputera

Czy od poniższego akapitu (man poweroff) nie ma wyjątku?

DIAGNOSTYKA
       Użytkownik nie będcy superużytkownikiem otrzyma komunikat `must be
       superuser'  (trzeba być superużytkownikiem).
                    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Czy rzeczywiście _trzeba_ być root'em, aby zamknąć system? Nie ma
innej możliwości? Bo trochę mi to nie na rękę, żeby wylogowywać się z
Window Maker'a a potem przechodzić na konsolę, logować się jako root i
wpisywać `poweroff' aby uśpić maszynę.

Nie pasuje mi to tym bardziej, że nie używam Linux'a jako serwera,
więc dość często wyłączam komputer.

Wiem, że `gdm' umożliwiał wyłączenie maszyny, jednak nie chcę
instalować GNOME'a. Używam xdm'a do logowania.

W Window Maker'ze jest przycisk Shutdown, jednak trzeba mieć
uprawnienia, aby zatrzymać, albo zresetować komputer.

Czy można jakoś temu zaradzić? Jak przydzielić uprawnienia do
uruchamiania programów przeznaczonych tylko dla root'a zwykłym
użytkownikom?

--
huan