Re: Wylaczanie komputera

On Wed, Nov 20, 2002 at 05:08:44PM +0100, huan wrote:

> Czy od poniższego akapitu (man poweroff) nie ma wyjątku?
>
> DIAGNOSTYKA
>        Użytkownik nie będcy superużytkownikiem otrzyma komunikat `must be
>        superuser'  (trzeba być superużytkownikiem).
>                     ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Czy rzeczywiście _trzeba_ być root'em, aby zamknąć system? Nie ma
> innej możliwości? Bo trochę mi to nie na rękę, żeby wylogowywać się z
> Window Maker'a a potem przechodzić na konsolę, logować się jako root i
> wpisywać `poweroff' aby uśpić maszynę.

Podobno w Linuxie można wszystko, więc...

Sposób 1:
Utworzyc symbolicznego linka do /sbin/shutdown w /usr/local/bin i nadać mu
uprawnienia do odczytu i uruchamiania dla wszystkich użytkowników lub
wybranej grupy.

Sposób 2:
Dodać /sbin/shutdown do grupy shutdown, dodać odpowiednich uzytkowników do
tej grupy i powinno działać...

Pozdrawiam
harnir

--