Re: Wylaczanie komputera

Dnia 17:08 20.11.2002, huan napisał(a):
> Czy rzeczywiście _trzeba_ być root'em, aby zamknąć system? Nie ma
> innej możliwości? Bo trochę mi to nie na rękę, żeby wylogowywać się z
> Window Maker'a a potem przechodzić na konsolę, logować się jako root i
> wpisywać `poweroff' aby uśpić maszynę.

ja to zrobilem tak:
1. apt-get install sudo
2. do pliku /etc/sudoers dodajesz wpis dla użytkownika, na początek może być:
nazwa_uzytkownika    ALL = NOPASSWD: ALL
co niekoniecznie jest dobrym pomysłem ale po więcej szczegółów zapraszam do:
man sudoers
3. do pliku .bash_profile w katalogu domowym dodajesz:
alias poweroff='sudo poweroff'

teraz po wpisaniu poweroff jako zwykly user komp powinien ci się pięknie
wylączyć :)

poza tym jest jeszcze program: su

pozdrawiam
--
 --===>> Kamil Strzelecki = esac at ( wp.pl || poczta.onet.pl ) <<===--

"I statek kosmiczny "Ziemia", ten wspaniały, krwawy cyrk, kontynuował
swój trwający cztery miliardy lat lot po spiralnej orbicie wokół słońca."