Re: Emacs - tryb tekstowy pod X

On Tue, 19 Nov 2002, Paweł Tęcza wrote:

> Czesc!

> Zmienna `set-terminal-coding-system' odpowiada za wyswietlanie znakow, a
> `set-keyboard-coding-system' za wklepywanie ich. Ustaw sobie ta zmienna na
> `iso-latin-2' i bedziesz mogl wpisywac pliterki. Niestety nie wiem jak to
> zrobic globalnie. Odpowiednie wpisy do ~/.emacs u mnie nie pomagaja. Jesli
> jeszcze raz wklepiesz `M-x set-keyboard-coding-system' (lub C-x RET k), to
> zobaczysz, ze nie bedzie ona ustawiona, ale Emacs poprawnie wyswietli wpisywane
> przez Ciebie znaki.

> [...]

Dzięki za naprowadzenie mnie na rowiązanie. Nie domyśliłem się, że
`set-terminal-coding-system' odpowiada za wyświetlanie, a nie
wprowadzanie znaków. Być może zmyliło mnie słowo `terminal'!

W każdym razie po Twojej radzie, rzeczywiście mogłem pisać pliterki,
ale był kłopot z automatyzacją.
Na elisp'ie znam się praktycznie wcale, ale pamiętałem, że mniej
więcej w ten sposób deklaruje się zmienne, przypisuje wartości, czy
jak to nazwać:

(set-keyboard-coding-system 'iso-8859-2)

Oczywiście można stosować `iso-latin-2', ale różni się to chyba tylko
tym, że szybciej się to drugie pisze ;)
U mnie działa poprawnie, mam nadzieję, że u innych też.

--
huan