Re: Emacs - tryb tekstowy pod X

Czesc!

> Próbowałem więc ustawić zmienną `set-terminal-coding-system' na
> 'iso-8859-2' oraz na 'iso-8859-2-unix', ale nic się nie zmienia, tzn.
> Emacs nawet nie zmienia tego standardu, bo po wywołaniu ponownie tej
> funkcji (M-x set-terminal-coding-system) otrzymuję:
> `Coding system for terminal display (default, nil): '

Zmienna `set-terminal-coding-system' odpowiada za wyswietlanie znakow, a
`set-keyboard-coding-system' za wklepywanie ich. Ustaw sobie ta zmienna na
`iso-latin-2' i bedziesz mogl wpisywac pliterki. Niestety nie wiem jak to
zrobic globalnie. Odpowiednie wpisy do ~/.emacs u mnie nie pomagaja. Jesli
jeszcze raz wklepiesz `M-x set-keyboard-coding-system' (lub C-x RET k), to
zobaczysz, ze nie bedzie ona ustawiona, ale Emacs poprawnie wyswietli wpisywane
przez Ciebie znaki.

Jesli sobie poradzisz z tym problemem, to daj znac. Z checia sie dowiem, jak
uzywac zdalnie Emacsa bez koniecznosci kazdorazowego ustawiania kodowania.

Pozdrawiam

PT