Re: Kompilacja nowego jądra.

Użytkownik Marcin Sochacki napisał:

No witaj,
Problem zaiste trudny, ale też ciekawy.

Ciekawy bo zaczyna się coś dziać wreszcie aczkolwiek może nie to co bym chciał... :-(

Kilka pytań:
- czy próbowałeś oryginalnego kernela (mam na myśli paczkę
  z już skompilowanym) z Debiana woody/sid? Chodzi np.
  o kernel-image-2.4.18-686.
  Ma on wkompilowaną obsługę HPT i initrd, dlatego musisz nieco zmodyfikować
  lilo.conf, aby uaktywnić initrd (powie o tym w trakcie instalacji paczki).

Właśnie spróbowałem. Efekt jest taki, że wystartował mi system na innym kernelu 2.4.18-686. Niestety ciągle są problemy. Po pierwsze nowy kernel powiesił się już dwa razy. Po drugie co zrobić żeby nowy kernel był z tymi opcjami, które ja chcę? Po trzecie jak powrócić do tego najstarszego działającego z płytki? Czy można apt-get remove kernel-image-2.4.18-686?

- jaki konkretnie kernel działa Ci na tym systemie -- wiem, że z płytek
  Debiana, ale jaka wersja?

2.4.18-bf24

- czy kernel działający jest na tej samym dysku i partycji co ten
  nie działający?

Tak i jest to /dev/hde1 na HPT370 w każdym przypadku.

Na priv podeślij jeszcze:
- lspci,
- dmesg zrobiony na działającym kernelu,
- cat /proc/interrupts.

OK podeślę, ale czy jest jakiś elegancki sposób na zrzucenie tego do pliku zamiast ręcznego przepisywania?

--
http://www.miki.z.pl
miki@z.pl