kolorowa sieczkana ekranie i z nikad pomocy....

Czesc
Zainstalowalem Debiana Woody 3.0 jednak nie moge poprawnie
skonfiguraowac X-ow.
Mam karte Hercules Thriller 3D i monitor OptiView 17L. Karte
zainstalowalem ja jako rendition (taki jest chipset) w
ustawieniach dalem 1024x768@75Hz tak jak pod NT gdzie karta chodzi
poprawnie.. X-y startuja ale niestety z kolorowa sieczka na ekranie: na
srodku ekranu mam rozciagniety w formie rombu zestaw pocietego w
cienutkie paseczki pulpitu. Probowalem rekonfiguracji ale przy
wszystkich typach ustawien (rozdzielczosci i czestotliwosci) to wyglada
podobnie. W manualach i HowTo niczego madrego nie znalazlem.
Probowalem na linux sprzet i debian user ale bez odpowiedzi......
Dzis przywloklem inny monitor i to samo.....

POMOCY
Co robic? Wywalic ta karte? Ale przeciez z opisu na stonach XFree86
wynika ze sterownik redition byl testowany na tej karcie..
Z.P.