Re: fsck στο ξεκινημα. Χρειάζεται τελικά; Κάθε πότε;

2009/6/28 Thanos Kyritsis <djart@linux.gr>:

> Ναί, άστα. Δε χρειάζεται να κάνεις διδακτορική διατριβή για να
> διαπιστώσεις πως πολλά πράγματα στο Linux γενικότερα είναι buggy.
>
> Το reiserfs ήταν μια πολύ καλή (αν όχι η βέλτιστη) επιλογή τον καιρό που
> βγήκε. Τώρα θα έπρεπε να είχαμε ήδη περάσει στο reiserfs4 (όπως ΘΑ
> περάσουν οι ext3 users σε ext4 ... θα τους είχαμε προλάβει), αλλά με
> αυτό που έγινε .... άστα βράστα, πάει πια.
>
> Ήλπιζα να δινόταν μια λύση με το θέμα ZFS. Αλλά κι εκεί δε βλέπω φως. Το
> μόνο που μπορούμε να κάνουμε πλέον είναι να εναποθέσουμε τις ελπίδες στο
> btrfs και ίσως να περιμένουμε κανα θαύμα για το ZFS.

Και ως τότε να έχουμε partitions ώστε το fsck να μην παίρνει μία ώρα ;)
Επίσης αν έχεις τα μη critical data σε άλλα partitions, μπορείς μεγάλο μέρος
της διαδικασίας του fsck να το κάνεις online χωρίς reboot, απλά κάνεις
unmount το εν λόγω partition για λίγο.

Υπάρχει μία περίπτωση τώρα που η Οracle έχει τη Sun και δεν την πολυνοιάζει
(ελπίζω) να έχει το δικό της λειτουργικό, να γίνει το ZFS GPL. Αν αυτό οδηγήσει
στο να γίνει το ZFS το default filesystem του linux, η Oracle μάλλον
θα έχει όφελος
(αν και τώρα που το σκέφτομαι και το btrfs αυτοί το φτιάχνουν).

Δεν έχω ακόμα πειστεί ότι το να έχεις ένα τόσο πολύπλοκο filesystem (
με δικό του LVM, RAID και δε συμμαζεύεται) είναι ντε και καλά πανάκεια.
Μάλλον ακόμα και τώρα να το ξεκινούσαν και ενώ στο solaris το zfs ήδη
χρησιμοποιείται σε production, στο linux θα έπαιρνε ακόμα καιρό.

Να δεις που μέχρι να φτιαχτεί ένα σοβαρό filesystem για rotating disks
(σε οποιοδήποτε λειτουργικό) που να αντιμετωπίζει σωστά όλες τις
(γνωστές) ειδικές περιπτώσεις κλπ. θα έχουν γίνει πλέον μεγάλα και
φτηνά τα SSD οπότε όλα θα πρέπει να ξαναγραφούν από την αρχή.

Όπως το κλασικό με τις δημόσιες υπηρεσίες που τρέχεις από γραφείο
σε γραφείο και όταν επιτέλους έχεις όλα τα δικαιολογητικά σου λένε
"με συγχωρείτε κλείσαμε" ;)