RE: fsck στο ξεκινημα. Χρειάζεται τελικά; Κάθε πότε;

Το ακόλουθο είναι πλέον καρά-off topic αλλά με τσιγκλάτε όλη μέρα ;)

-----Original Message-----
From: Pantelis Koukousoulas

> Υπάρχει μία περίπτωση τώρα που η Οracle έχει τη Sun και δεν την
πολυνοιάζει
> (ελπίζω) να έχει το δικό της λειτουργικό, να γίνει το ZFS GPL. Αν αυτό
οδηγήσει
> στο να γίνει το ZFS το default filesystem του linux, η Oracle μάλλον
> θα έχει όφελος
> (αν και τώρα που το σκέφτομαι και το btrfs αυτοί το φτιάχνουν).

Χλωμό. Όπως λέει σε μια αποστροφή του λόγου του ο Jeff Bonwick:

	"Layering is for cakes, not for software"

Δύσκολα θα πείσεις τους Linux kernel developers για αυτό το point (ο Hans
πάντως με το reiser4 και το VFS απέτυχε ;)). FWIW το παραπάνω ας μην
εκληφθεί ότι συμφωνώ με την εν λόγω άποψη [*], απλά επισημαίνω τα
διαφορετικά mindsets.

> Δεν έχω ακόμα πειστεί ότι το να έχεις ένα τόσο πολύπλοκο filesystem (
> με δικό του LVM, RAID και δε συμμαζεύεται) είναι ντε και καλά πανάκεια.

Τίποτα δεν είναι πανάκεια αλλά σίγουρα το ZFS paradigm είναι πολύ καλύτερο
και καθαρό από το LVM + (insert favorite Linux filesystem). Για το ZFS
command line set σε σχέση με το απερίγραπτο χάος των 25 εντολών που ξεκινούν
από lv*, pv* και vg* [1][2] ας μη μιλήσω καλύτερα.

> Να δεις που μέχρι να φτιαχτεί ένα σοβαρό filesystem για rotating disks
> (σε οποιοδήποτε λειτουργικό) που να αντιμετωπίζει σωστά όλες τις
> (γνωστές) ειδικές περιπτώσεις κλπ. θα έχουν γίνει πλέον μεγάλα και
> φτηνά τα SSD οπότε όλα θα πρέπει να ξαναγραφούν από την αρχή.

Δεν νομίζω. Καλώς η κακώς filesystems last more than anything in the
computer industry. Απλά σκέψου πόσος κόσμος έχει ακόμα UFS (το ZFS είναι το
default FS μόλις στις 2 τελευταίες εκδόσεις του Solaris 10), κάποιο variant
αυτού (*BSDs) ή απλά ext2 με λίγο σάλτσα από journaling. Ή αν προτιμάς,
σκέψου ότι περίπου 15 χρόνια μετά το ext2 και το Linux ακόμα δεν έχει κάποιο
``production level'' FS με snapshot support. Ακόμα και τα -κατά Netcraft
ψόφια- *BSD καινοτομούν στα filesystems [3] αντί απλά να ασχολούνται με το
ext3.14159.

Γ.

[1] http://linux.die.net/man/8/lvcreate
[2] http://linux.die.net/man/8/vgcreate
[3] http://www.dragonflybsd.org/hammer/hammer.pdf

[*] ΟΚ, συμφωνώ με το κομμάτι που αναφέρεται στα cakes :-p