Re: VirtualBox-GUI-Administration via ssh auf headless-Server? was: [VirtualBox] nichts bootet

Dirk Salva <dsalva@gmx.de> wrote:

> Aus der man-page:

> X11UseLocalhost Specifies whether sshd should bind the X11 forwarding
> server to the loopback address or to the wildcard address.  By
> default, sshd binds the forwarding server to the loopback address and
> sets the hostname part of the DISPLAY environment variable to
> ``localhost''.  This prevents remote hosts from connecting to the
> proxy display.  However, some older X11 clients may not function with
> this configuration.  X11UseLocalhost may be set to ``no'' to specify
> that the forwarding server should be bound to the wildcard address.
> [...]

_Das_ ist dann eine Einschränkung deines VServers. Dieser hat kein
eigenes "127.0.0.1". Auf jedem "normalen" System braucht es diese
Einstellung nicht und sie sollte dann auch nicht benutzt werden.

Das hat nichts mit einem vorhanden oder nicht-vorhandenen XServer auf
dem remote host zu tun.

S°