Re: Exim4 et AOL (ou autres FAI trop paranos)

François TOURDE a écrit :

> Et dans le plus pur respect de la RFC, je mets donc ce texte qui
> correspond au nom de ma machine.
>
> Que .home existe ou non, ce n'est pas grave, c'est juste un nom qui
> est nécessaire, pas un FQDN il me semble.

D'après la RFC 2811, le domaine doit être valide :

3.2 Client Initiation

[...]

   In the EHLO command the host sending the command identifies itself;
   the command may be interpreted as saying "Hello, I am <domain>" (and,
   in the case of EHLO, "and I support service extension requests").

[...]

3.6 Domains

   Only resolvable, fully-qualified, domain names (FQDNs) are permitted
   when domain names are used in SMTP.  In other words, names that can
   be resolved to MX RRs or A RRs (as discussed in section 5) are
   permitted, as are CNAME RRs whose targets can be resolved, in turn,
   to MX or A RRs.  Local nicknames or unqualified names MUST NOT be
   used.  There are two exceptions to the rule requiring FQDNs:

   -  The domain name given in the EHLO command MUST BE either a primary
      host name (a domain name that resolves to an A RR) or, if the host
      has no name, an address literal as described in section 4.1.1.1.

[...]

Bref, il est toujours fais référence à des FQDNs dans cette RFC si j'ai
bien compris (ce ne sont que des morceaux choisis, mais c'est rapelé à
de nombreuses reprises).

Amicalement

David

P.-S. : m'enfin, ce n'est pas ça qui va faire qu'AOL ou yahoo accepte de
recevoir des messages directement...