Re: Re : init: Id "2" respawning too fast: disabled for 5 minutes

Le 12431ième jour après Epoch,
Jean-Luc Coulon écrivait:

> Itou, de plus lorsque je quitte une VT part ctrl-D, l'écran reste noir
> quelques secondes et j'ai le message « ttyn already in use »

Une solution est peut-être de dire à init de relire les paramètres:

/sbin/telinit q
ou
kill -HUP 1

Dans le man:
       If  init finds that it is continuously respawning an entry more than 10
       times in 2 minutes, it will assume that there is an error in  the  com-
       mand  string,  generate  an  error  message  on the system console, and
       refuse to respawn this entry until either 5 minutes has elapsed  or  it
       receives  a  signal.   This prevents it from eating up system resources
       when someone makes a typographical error in the  /etc/inittab  file  or
       the program for the entry is removed.

Il y a donc probablement une erreur dans init de sid ... BTS ?

--
  We are not anticipating any emergencies.