Re: Apt geeft rare foutmelding

Paul van der Vlis schreef op 2018-11-19 17:23:
Op 13-11-18 om 08:50 schreef Wouter Verhelst:
On Tue, Nov 06, 2018 at 12:00:19PM +0100, Paul van der Vlis wrote:
Hoi,

Ik zie dat bug 909000 gerepareerd zou zijn. Nu wou ik proberen Enigmail
te installeren uit Stretch, maar ik krijg deze melding:
--------
De volgende pakketten hebben niet-voldane vereisten:
 enigmail : Vereisten: thunderbird (>= 1:52.0) maar het zal niet
geïnstalleerd worden of
                       icedove (>= 1:52.0)
E: Kan problemen niet verhelpen, u houdt defecte pakketten vast.
--------

Ik heb Thunderbird 1:60.2.1-2~deb9u1 geïnstalleerd, dat is toch groter
of gelijk aan 1:52.0 ?  Wat is dit dan voor een rare melding?

Het probleem is niet de versienummer, het probleem is dat thunderbird
zelf niet geïnstalleerd kan worden.

Dat was al geïnstalleerd.

Voor meer details kan je dit doen:

apt -o Debug::pkgProblemResolver=true -o Debug::pkgProblemResolver::ShowSources=true install enigmail

Hmm, interessant.

Dat geeft een hoop debug messages waaruit je normaal gezien moet kunnen
opmaken waarom het misloopt.

Enigmail doet het ondertussen sinds de nieuwe pointrelease, maar ik zie
hetzelfde probleem bij xul-ext-sogo-connector. Snapt iemand wat er mis
gaat? Zie onder.

Zo te lezen is dit één van deze bugs:

Dus alleen de versie in Buster en Sid van xul-ext-sogo-connector werken met Thunderbird 60>

---
Floris