Re: ssh naar Linux computer achter "router"

Op 25-02-17 om 18:42 schreef Geert Stappers:

> "user management" op Mike is inderdaad iets om in te plannen.
> Als in "van te voren over nadenken"

Ondanks dat je /usr/sbin/nologin kunt gebruiken als shell, schijnt het
toch gevaarlijk te zijn dat mensen kunnen connecten naar je VPS.

Via een SOCKS proxy schijnen onaardige mensen je computer te kunnen
misbruiken, zo is mij verteld.

Mochten er hier mensen zijn die weten hoe je dat diabled en veilig
krijgt, dan zou ik dat prettig vinden. Dan hoef ik niet steeds het
paswoord te wijzigen of zou ik een generieke key kunnen gebruiken...