ssh naar Linux computer achter "router"

Hoi,

Eerst een verhaal om een plaatje te kunnen schetsen.

Vijftig kilometer verderop staat een "huis-tuin-en-keuken-computer".
Ter plekke is een Internet aansluiting m.b.v. een consumentenrouter.
Je weet wel, van die "routers" die modem zijn en NAT doen.
Laten die plaats/computer  "Alice" noemen.

Elders heb ik een VPS waar gelukkig geen Network Adres Translation
gebeurd. Die computer noemen we "Mike" met de M van 'Man in the Middle'.

Zelf zit ik op een derde plek in het mooie grote Internet.
En laat me voor het verder verhaal "Bob" noemen.

Als Bob kom ik niet zonder bij de computer van Alice.

Het idee is om Alice een SSH verbinding naar Mike te laten maken.
Bob gaat zelf ook naar Mike om vervolgens via de SSH verbinding
van Alice naar haar computer te gaan.

En hier dan het plaatje

Wat bestaat er aan Debian packages voor zulke situaties?

Leven en laten leven